زندگی در تهران نسبت به مشهد چگونه است؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تهران به لطف موقعیت خود به جاذبه ای برای مهاجرانی تبدیل شده است که به سمت تحولات شهری مدرن و اقتصاد رو به رشد آن کشیده شده اند. برای استعلام قیمت بلیط هواپیما مشهد به تهران به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

آموزش و پرورش در تهران

آموزش در تمام ایران و نه فقط پایتخت جدی گرفته می شود و نرخ باسوادی بالاتر از حد متوسط ​​برای منطقه در حدود 85 درصد است. مدارس معمولی با مهدکودک تا کلاس 12 شروع می شوند. دبیرستان اجباری نیست، اما دانش آموزانی که مایل به ورود به مقاطع عالی هستند باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ایران باشند.

تعدادی مدرسه دوزبانه و بین المللی برای فرزندان مهاجران مقیم تهران وجود دارد که دارای استانداردهای آموزشی عالی، کلاس های کوچک و امکانات عالی هستند. این مدارس عبارتند از:

مدرسه بین المللی مهدوی که دانش آموزان بین 4 تا 13 سال را می پذیرد.
مدرسه بین المللی تهران که هم دانش آموز دختر و هم پسر می پذیرد.
مدرسه بریتانیایی که دانش‌آموزان 3 تا 12 ساله را می‌پذیرد.
مدرسه و کالج بین المللی پاکستان که تنها مدرسه در ایران است که GCSE و A-Levels بریتانیا را آموزش می دهد.
مدرسه فرانسوی در تهران که برنامه درسی آن مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی فرانسه (AEFE) است.
مدرسه ژاپنی در تهران که دانش آموزانی را می پذیرد که حداقل یکی از والدین یا قیم ژاپنی داشته باشند.
هزینه ها و مراحل ثبت نام برای هر مدرسه متفاوت است، و تعداد فضاهای موجود ممکن است محدود باشد، بنابراین باید در اسرع وقت درخواست کنید.

حمل و نقل در تهران

اگرچه توسعه حمل‌ونقل عمومی ادامه دارد، اما حجم عظیم جمعیت تهران آن را مشکل‌ساز کرده است، که منجر به استفاده اکثریت مردم از وسایل نقلیه شخصی می‌شود - اما این نیز نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. تهران به دو منطقه ترافیکی مجزا تقسیم می شود: منطقه ممنوعه اول بر اساس شماره ثبت وسیله نقلیه است و دسترسی را در روزهای خاصی محدود می کند و منطقه ممنوعه دوم فقط برای وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس و همچنین اضطراری قابل استفاده است. خدمات.

تعداد زیادی تاکسی در تهران وجود دارد، اما به دلیل مناطق ممنوعه، گاهی اوقات برای رسیدن به مقصد لازم است چندین بار تاکسی را تعویض کنید. تهران هم خطوط عریضی برای اتوبوس دارد. این دومی اغلب به جای قطارها برای طی کردن مسافت های طولانی استفاده می شود که باعث کاهش تعداد تردد در سراسر شهر شده است. با این حال، ایستگاه مرکزی قطار در تهران به صورت شبانه روزی کار می کند و چهار پایانه اتوبوس در این شهر وجود دارد.

ایمنی و امنیت در تهران
ایران به عنوان یک مکان بالقوه خطرناک شهرت پیدا کرده است، اما بسیاری از این موارد ناشی از احتیاط بین المللی است. کل کشور تحت حاکمیت قوانین شریعت است، از جمله تهران، بنابراین توصیه کلی به هر خارجی که در شهر کار می کند و زندگی می کند این است که مطمئن شوید که قانون را رعایت می کنید وگرنه مجازات می تواند سنگین باشد.

این قوانین شامل اطاعت از قانون در مورد مسائل شخصی و همچنین موارد عمومی تر است. به عنوان مثال، در تهران روابط یکسان به هیچ وجه قابل قبول نیست و از زنان انتظار می رود در انظار عمومی به شدت محافظه کارانه ظاهر شوند.





:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : جمعه 21 ارديبهشت 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی